DOKUMENTI POTREBNI ZA UPIS U EVIDENCIJU OVJERITELJA

UPUTE ZA PRIJAVU – UPIS U EVIDENCIJU OVJERITELJA

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Prijavu za upis u evidenciju ovjeritelja potrebno je podnijeti u pismenom obliku, osobno ili poštom, na Obrascu 1. Prijavu je moguće podnijeti i elektroničkim putem, tako što podnositelj (ovjeritelj) unosi podatke u Obrazac, a potrebnu dokumentaciju koja se prilaže uz prijavu dostavlja u elektroničkoj formi na elektroničku adresu Ureda za nadzor i akreditiranje ovjeritelja: uredzanadzor@mkt.gov.ba. Podnositelj je dužan u roku od pet dana od dana podnošenja prijave elektroničkim putem dostaviti dokumentaciju Uredu za nadzor i akreditiranje ovjeritelja. Ako dokumentacija ne bude dostavljena u navedenom roku, smatrat će se da prijava nije podnijeta. Za datum i vrijeme podnošenja prijave uzima se datum i vrijeme dostavljanja dokumentacije Uredu za nadzor i akreditiranje ovjeritelja.

Podnositelj (ovjeritelj) je dužan podnijeti prijavu odmah nakon početka obavljanja usluga izdavanja kvalificiranih potvrda.


Potrebna dokumentacija koju podnositelj (ovjeritelj) prilaže uz prijavu je:

  • izvod o upisu pravne osobe u registar
  • bilanca stanja i bilanca uspjeha za posljednju poslovnu godinu
  • interna pravila rada
  • akt o unutarnjem ustrojstvu ovjeritelja
  • spisak zaposlenih, stručna sprema, osposobljenost i radni status zaposlenih na poslovima koji se odnose na usluge izdavanja potvrda
  • potvrda o ispunjavanju sigurnosnih zahtjeva (Članak 15. Zakona o elektroničkom potpisu.)
  • dokaz o zaključenom osiguranju od odgovornosti (Članak 35. Pravilnika o bližim uvjetima za izdavanje kvalificiranih potvrda)
  • dokaz o uplaćenoj administrativnoj pristojbi (Odluka o dopuni tarife administrativnih pristojbi, „Službeni glasnik BiH“, broj 53/17), izuzev tijela uprave koja su oslobođena plaćanja administrativne pristojbe sukladno članku 13. Zakona o administrativnim pristojbama („Službeni glasnik BiH“, broj 16/02).
  • Prema Zakonu o osnivanju Instituta za mjeriteljstvo BiH („Službeni glasnik BiH“, br. 43/04) Institut za mjeriteljstvo BiH ostvaruje etalonsku bazu državnih etalona. Institut realizira osnovnu SI jedinicu za vrijeme i sudjeluje u proračunu međunarodne vremenske skale - univerzalnog koordiniranog vremena (UTC) kojeg uspostavlja i održava Međunarodni biro za mjere i tegove u Parizu (BIPM), te generira i distribuira zvanično vrijeme u Bosni i Hercegovini. U tom smislu, Institut za mjeriteljstvo BiH osigurava izvor referentnog vremena za ovjeritelje digitalnog potpisa.

Kontakt:

Institut za mjeriteljstvo Bosne i Hercegovine

Branilaca Sarajeva 25

71000 Sarajevo

Web: www.met.gov.ba

E-mail: info@met.gov.ba

Tel.:     + 387 33 568 924

Faks:   + 387 33 568 909

 

Navedena dokumentacija podnosi se u izvorniku ili se prilaže preslika koju je ovjerilo mjerodavno tijelo.


Podnositelj (ovjeritelj) je dužan prijaviti svaku promjenu podataka koji se vode u evidenciji a koja nastupi tijekom obavljanja djelatnosti, i to u roku od deset dana od dana nastanka promjene, kao i činjenicu da je prestao obavljati usluge izdavanja potvrda, radi brisanja iz evidencije ovjeritelja.

Prijavu za upis promjene ili brisanje iz evidencije ovjeritelj podnosi na Obrascu 2. Nakon što ovjeritelj podnese prijavu za brisanje iz evidencije ovjeritelja zbog prestanka rada ili promjene djelatnosti, Ured za nadzor i akreditiranje ovjeritelja ga briše iz evidencije.