Komisija za istragu zrakoplovne nesreće završila istragu

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće ultralakog aviona Vl-3E-1 Revolution, koja se dogodila 23. 7. 2022. godine na platou visoravni Nišići, imenovana rješenjem ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj o nesreći.

Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je u skladu sa standardima i procedurama Međunarodne organizacije za civilnu avijaciju (ICAO) i važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Grupa sastavljena od 10 zrakoplova (sedam žirokoptera i tri ultralaka aviona), prema planu zrakoplovne manifestacije „Sarajevski tour“, izvodila je grupni najavljen i odobren navigacijski let sa aerodromaBecsehely na aerodrom Pečuh (LHPP), Mađarska, a potom nastavila let na aerodrom Tuzla (LQTZ) i aerodrom Nišići (LQNI), Bosna i Hercegovina. Let se izvodio na visini 1000ft AGL, po VFR pravilima i VMC uvjetima. Avion VL-3E, pozivnog znaka F-JVXJ nalazio se na posljednjem, desetom mjestu u grupi.

U rejonu aerodroma Nišići, na udaljenosti cca 650 metara istočno od PSS-a, pilot aviona Vl-3E je imao moždani udar tokom leta, nakon čega je izgubio kontrolu nad avionom. Avion je pao u nepravilan položaj - stalling - i u nekontroliranom letu, pod strmim uglom poniranja, udario u zemlju. Avion je uništen, a pilot i putnik u avionu su smrtno stradali.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da je osnovni uzrok nesreće pad aviona u nepravilni položaj uslijed gubitka kontrole nad avionom izazvane moždanim udarom pilota.

Na nesreću je utjecalo:

a)      veliko psiho-fizičko naprezanje, zamor i vjerovatno stres pilota,

b)      vjerovatano djelimičan ili potpun otkaz motora zbog nestanka goriva u rejonu mjesta nesreće, što je najviše doprinijelo stanju u kojem se pilot našao,

c)      neadekvatna organizacija i priprema za letenje,

d)      zanemarivanje tehničke ispravnosti aviona, posebno količine goriva u pripremi za let,

e)      uvjeti izvođenja leta: nedovoljno letačko iskustvo, letenje u grupi, visoke vanjske temperature, veliko dnevno naprezanje pilota itd.,

f)       pogrešan proračun i kontrola potrošnje goriva u letu i rezerve,

g)      nedovoljno poznavanje rejona aerodroma i letenja.

Izvještaj o nesreći objavljen je na službenoj internetskoj stranici Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.

APRIL 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Forto sa čelnicima IFC-a: Javno-privatnim partnerstvima do infrastrukturnog zamaha Forto sa čelnicima IFC-a: Javno-privatnim partnerstvima do infrastrukturnog zamaha
Forto i Escobar: Za napredak BiH potrebna je generacijska smjena Forto i Escobar: Za napredak BiH potrebna je generacijska smjena
Forto i Lore: Uz vojnu pokrenuti i civilnu saradnju BiH i Marylanda Forto i Lore: Uz vojnu pokrenuti i civilnu saradnju BiH i Marylanda
Forto i Nishio: Vrijeme je da se umjesto donacija okrenemo fondovima koje koriste razvijene zemlje Forto i Nishio: Vrijeme je da se umjesto donacija okrenemo fondovima koje koriste razvijene zemlje