Sačinjen Završni izvještaj o zrakoplovnoj nesreći na aerodromu Urije-Prijedor

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće koja se dogodila 22. 6. 2021. godine na aerodromu Urije-Prijedor prilikom leta u aviozaprezi u kojoj su učestvovali avion CITABRIA, registarske oznake E7-PDH, i jedrilica BLANIK L-13, registarske oznake E7-5335, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj. Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Nesreća se dogodila prilikom izvođenja aviozaprege pri izvođenju uvodnog leta sa potencijalno zainteresiranim kandidatom za obuku na jedrilici. Let je bio najavljen i odobren i izvodio se po VFR pravilima i VMC uvjetima.

U fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja, na visini od oko 20 metara, došlo je do djelimičnog otkaza motora i pada snage motora na avionu, nakon čega je pilot aviona izvršio blago skretanje u lijevu stranu, a potom bez najave otkačio jedrilicu koju je vukao. Avion se nakon zaokreta vratio i sletio u suprotnom smjeru na PSS neoštećen, a otkačena jedrilica u djelimično kontroliranom letu izvršila je prinudno slijetanje na nepripremljen teren i pretrpjela velika oštećenja. Jedna osoba je zadobila manje povrede.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da su osnovni uzroci nesreće:

1)      djelimičan otkaz motora u fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja,

2)      proceduralna greške pilota šlepera u primjeni postupka u vanrednoj situaciji djelimičnog otkaza motora u polijetanju i početnom penjanju nakon polijetanja sa zapregom.

Na nesreću je utjecalo:

a)    samoinicijativno korištenje neadekvatnog goriva (autobenzin + aditiv) u uvjetima ekstremno visokih vanjskih temperatura,

b)    korištenje necertificiranog goriva i pored izričite napomene/zabrane proizvođača i servisera za njegovo korištenje,

c)    potencijalno moguća vaporizacija goriva kao posljedica visoke temperature goriva u rezervoaru i sistemu dostave goriva u motor,

d)    nedovoljno iskustvo pilota aviona u korištenju necertificiranog goriva,

e)    nedovoljno poznavanje POH-e tipa aviona za eksploatacije aviona i motora u redovnim i vanrednim situacijama,

f)     otkačivanje jedrilice bez najave radiovezom ili vizuelnim signalima,

g)    zakašnjela reakciju pilota jedrilice u primjeni postupaka koji se primjenjuju u slučaju pucanja užeta ili otkačivanja od aviona, a posebno izostalo otkačivanje užeta nakon što je pilot prepoznao situaciju;

h)    skromnije karakteristike aviona u pogledu vuče i brzine penjanja (oko 200 feet/min), odnosnoneopremljenost vučnom elisom već standardnom elisom većeg koraka.

Kompletan izvještaj možete pročitati na sljedećem linku.

APRIL 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Digitalizacija poštanskog sektora kroz zajednički web-portal Digitalizacija poštanskog sektora kroz zajednički web-portal
Iskustva regiona treba prenijeti na BiH Iskustva regiona treba prenijeti na BiH
Forto sa čelnicima IFC-a: Javno-privatnim partnerstvima do infrastrukturnog zamaha Forto sa čelnicima IFC-a: Javno-privatnim partnerstvima do infrastrukturnog zamaha
Forto i Escobar: Za napredak BiH potrebna je generacijska smjena Forto i Escobar: Za napredak BiH potrebna je generacijska smjena