Komisija za istragu zrakoplovne nesreće završila istragu

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće ultralakog aviona Vl-3E-1 Revolution, koja se dogodila 23. 7. 2022. godine na platou visoravni Nišići, imenovana rješenjem ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj o nesreći.

Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je u skladu sa standardima i procedurama Međunarodne organizacije za civilnu avijaciju (ICAO) i važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Grupa sastavljena od 10 zrakoplova (sedam žirokoptera i tri ultralaka aviona), prema planu zrakoplovne manifestacije „Sarajevski tour“, izvodila je grupni najavljen i odobren navigacijski let sa aerodromaBecsehely na aerodrom Pečuh (LHPP), Mađarska, a potom nastavila let na aerodrom Tuzla (LQTZ) i aerodrom Nišići (LQNI), Bosna i Hercegovina. Let se izvodio na visini 1000ft AGL, po VFR pravilima i VMC uvjetima. Avion VL-3E, pozivnog znaka F-JVXJ nalazio se na posljednjem, desetom mjestu u grupi.

U rejonu aerodroma Nišići, na udaljenosti cca 650 metara istočno od PSS-a, pilot aviona Vl-3E je imao moždani udar tokom leta, nakon čega je izgubio kontrolu nad avionom. Avion je pao u nepravilan položaj - stalling - i u nekontroliranom letu, pod strmim uglom poniranja, udario u zemlju. Avion je uništen, a pilot i putnik u avionu su smrtno stradali.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da je osnovni uzrok nesreće pad aviona u nepravilni položaj uslijed gubitka kontrole nad avionom izazvane moždanim udarom pilota.

Na nesreću je utjecalo:

a)      veliko psiho-fizičko naprezanje, zamor i vjerovatno stres pilota,

b)      vjerovatano djelimičan ili potpun otkaz motora zbog nestanka goriva u rejonu mjesta nesreće, što je najviše doprinijelo stanju u kojem se pilot našao,

c)      neadekvatna organizacija i priprema za letenje,

d)      zanemarivanje tehničke ispravnosti aviona, posebno količine goriva u pripremi za let,

e)      uvjeti izvođenja leta: nedovoljno letačko iskustvo, letenje u grupi, visoke vanjske temperature, veliko dnevno naprezanje pilota itd.,

f)       pogrešan proračun i kontrola potrošnje goriva u letu i rezerve,

g)      nedovoljno poznavanje rejona aerodroma i letenja.

Izvještaj o nesreći objavljen je na službenoj internetskoj stranici Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.

MART 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Kanton Sarajevo predvodi u procesu digitalizacije Kanton Sarajevo predvodi u procesu digitalizacije
Jedan TAG uređaj za sve autoceste u regionu Jedan TAG uređaj za sve autoceste u regionu
Bezrezervna podrška za projekte digitalizacije pošta u BiH Bezrezervna podrška za projekte digitalizacije pošta u BiH
Forto sa međunarodnim partnerima: Očekujem intenzivan angažman svih nivoa bh. vlasti u procesu digitalne transformacije Forto sa međunarodnim partnerima: Očekujem intenzivan angažman svih nivoa bh. vlasti u procesu digitalne transformacije