Комисија за истрагу ваздухопловне несреће завршила истрагу

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Комисија за спровођење истраге узрока ваздухопловне несреће ултралаког авиона Vl-3E-1 Revolution, која се догодила 23. 7. 2022. године на платоу висоравни Нишићи, именована рјешењем министра комуникација и транспорта Босне и Херцеговине, завршила је истрагу и сачинила Завршни извјештај о несрећи.

Цјелокупан поступак испитивања узрока несреће спроведен је у складу са стандардима и процедурама Међународне организације за цивилну авијацију (ICAO) и важећим прописима Босне и Херцеговине.

Група састављена од 10 ваздухоплова (седам жирокоптера и три ултралака авиона), према плану ваздухопловне манифестације „Sarajevski tour“, изводила је групни најављен и одобрен навигацијски лет са аеродромаBecsehely на аеродром Печух (LHPP), Мађарска, а потом наставила лет на аеродром Тузла (LQTZ) и аеродром Нишићи (LQNI), Босна и Херцеговина. Лет се изводио на висини 1000ft AGL, по VFR правилима и VMC условима. Авион VL-3E, позивног знака F-JVXJ налазио се на посљедњем, десетом мјесту у групи.

У рејону аеродрома Нишићи, на удаљености cca 650 метара источно од PSS-a, пилот авиона Vl-3E je имао мождани удар током лета, након чега је изгубио контролу над авионом. Авион је пао у неправилан положај - stalling - и у неконтролисаном лету, под стрмим углом понирања, ударио у земљу. Авион је уништен, а пилот и путник у авиону су смртно страдали.

На основу спроведене истраге, анализе прикупљених доказа и расположивих информација о несрећи, Комисија је закључила да је основни узрок несреће пад авиона у неправилни положај услијед губитка контроле над авионом изазване можданим ударом пилота.

На несрећу је утицало:

a)      велико психо-физичко напрезање, замор и вјероватно стрес пилота,

б) вјероватано дјелимичан или потпун отказ мотора због нестанка горива у рејону мјеста несреће, што је највише допринијело стању у којем се пилот нашао,

ц)   неадекватна организација и припрема за летење,

д)   занемаривање техничке исправности авиона, посебно количине горива у припреми за лет,

е)   услови извођења лета: недовољно летачко искуство, летење у групи, високе спољне температуре, велико дневно напрезање пилота итд.,

ф)   погрешан прорачун и контрола потрошње горива у лету и резерве,

г)   недовољно познавање рејона аеродрома и летења.

Извјештај о несрећи објављен је на службеној интернетској страници Министарства комуникација и транспорта Босне и Херцеговине.

APRIL 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Министар Форто поздравио активности Тужилаштва о повјеравању јавних послова Министарства Министар Форто поздравио активности Тужилаштва о повјеравању јавних послова Министарства
Дигитализација поштанског сектора кроз заједнички веб-портал Дигитализација поштанског сектора кроз заједнички веб-портал
Искуства региона треба пренијети на БиХ Искуства региона треба пренијети на БиХ
Форто са челницима IFC-a: Јавно-приватним партнерствима до инфраструктурног замаха Форто са челницима IFC-a: Јавно-приватним партнерствима до инфраструктурног замаха