Посљедње вијести
На почетку свог излагања министар Митровић је исказао своје посебно задовољство због учешћа на данашњем састанку који се бави питањима западног Балкана, а у оквиру разговора о бољој повезаности Европе гдје чланице западног Балкана имају посебан приступ и пажњу.
“Што се Босне и Херцеговине тиче, за очекивати је да се комплетна основна мрежа на Индикативном проширењу TEN-T мреже заврши до 2028. године кад је друмскикоридор у питању, гдје је, на првом мјесту, комплетирање изградње Коридора 5ц као основног коридора који пролази кроз Босну и Херцеговину, чиме ће се унаприједити транспортнисектор у Босни и Херцеговини” истакао је министар Митровић те додао да је потребна боље повезаности од сјевера ка југу и од истока према западу препозната у Индикативном проширењу, а чија је реализација у току.
Током боравка у Француској, министри и шефови делегација надлежни за транспортиз Републике Аустрије, Републике Бугарске, Републике Хрватске, Савезне Републике Њемачке, Мађарске, Републике Молдавије, Румуније, Босне и Херцеговине, Републике Словачке, Украјине и Републике Србије донијели су закључке о ефикасној рехабилитацији и одржавању инфраструктуре пловних путева на Дунаву и његовим пловним притокама. Министар Митровић није потписао предложене закључке с обзиром на то да се у првом пасусу закључака спомиње агресија Русије на Украјину.
“Развој и унапређење пловног пута ријеке Саве је један од приоритета, као и лука које се налазе на ријеци Сави. Повезаност друмскеи жељезничке мреже са лукама је предусловза даљи развој мултимодалности. Завршетком Коридора 5ц и лука Плоче у Републици Хрватској ће добити пуно већи потенцијал. Недостаје боља веза између Луке Бар у Црној Гори са Коридором 5ц, што покушавамо обезбиједитикроз приједлог изградње друмскоги жељезничког коридора кроз Босну и Херцеговину од Чапљине преко Требиња до Подогорице у Црној Гори”, нагласио је министар Митровић.
Босна и Херцеговина дијели границу од 1000 километара са Европском унијом те је потребан сасвим нови приступ и нове идеје, као и сва доступна технолошка рјешења која се могу искористити како би се убрзао прометс обзиром на то да некада возач проведе на граничном прелазу и по неколико сати.
„Успостављање заједничких граничних прелаза те анализа и унапређење прекограничних процедура сигурно дају начине да се постојеће стање знатно унаприједи. Уз адекватна улагања у даљи развој на овом пољу, имаћемо конкурентан регион. Транпортмора постати отпоран и на промјене које се стално дешавају и праве застоје“, рекао је на крају свог говора министар Митровић.
Посљедње вијести