Sačinjen Završni izvještaj o zrakoplovnoj nesreći na aerodromu Urije-Prijedor

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće aviona CITABRIA, registarskih oznaka E7-PDH, koja se dogodila 31. 12. 2022. godine na aerodromu Urije-Prijedor, imenovana rješenjem zamjenika ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj o nesreći koji je objavljen na internetskoj stranici Ministarstva. Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Nesreća se dogodila prilikom izvođenja panoramskog leta u rejonu aerodroma. Let se izvodio danju, po pravilima vizuelnog letenja (VFR) i po vizuelnim uvjetima (VMC). U fazi penjanja nakon polijetanja, na visini oko 40-50 m, avion je iz ugla penjanja iznenada naglo skrenuo udesno. Nakon oštrog skretanja udesno, avion se nastavio prevrtati preko desnog krila, obarati nos prema zemlji, a potom je prešao u strmo, skoro vertikalno obrušavanje i do udara u zemlju ostvario okret od 270°. Avion je pod strmim, gotovo vertikalnim uglom i nešto leđnim položajem udario u zemlju, pri čemu su pilot aviona i putnik poginuli, a avion je potpuno uništen.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da su osnovni uzroci nesreće:

gubitak kontrole nad upravljanjem avionom na maloj visini i pad istog u kovit (spin) zbog sloma sile uzgona aviona (prekoračenje kritičnog napadnog ugla aviona) izazvanog greškom pilota u održavanju brzine i ugla penjanja tokom faza polijetanja i penjanja.

Na nesreću su utjecali:

a) nepravilan (nestandardan) vertikalni profil faze polijetanja i faze penjanja sa velikim promjenama ugla i brzine aviona

b) brzina aviona neprilagođena postavkama flapsa (uvučen) i pretpoletnoj masi aviona

c) prekoračenje mase aviona u polijetanju, odnosno veća masa aviona u polijetanju od dozvoljene

d) moguće zaleđivanje karburatora i pokušaj odleđivanja, što je za posljedicu imalo smanjenje snage motora i brzine

e) ekstremno mala visina na kojoj je došlo do gubitka uzgona, nedovoljna za siguran izlazak iz kovita

f) relativno veliki prekid u letenju

JUNI 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Ministar Forto insistira na olakšicama za profesionalne vozače iz BiH Ministar Forto insistira na olakšicama za profesionalne vozače iz BiH
Forto: Javni prijevoz je ključ zelene mobilnosti Forto: Javni prijevoz je ključ zelene mobilnosti
Učešće civilnog društva u infrastrukturnim projektima i prometnim politikama Učešće civilnog društva u infrastrukturnim projektima i prometnim politikama
Do kraja jula tender za izbor izvođača radova za izgradnju međudržavnog mosta preko rijeke Tare Do kraja jula tender za izbor izvođača radova za izgradnju međudržavnog mosta preko rijeke Tare