Sačinjen Završni izvještaj o zrakoplovnoj nesreći na aerodromu Urije-Prijedor

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće aviona CITABRIA, registarskih oznaka E7-PDH, koja se dogodila 31. 12. 2022. godine na aerodromu Urije-Prijedor, imenovana rješenjem zamjenika ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj o nesreći koji je objavljen na internetskoj stranici Ministarstva. Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Nesreća se dogodila prilikom izvođenja panoramskog leta u rejonu aerodroma. Let se izvodio danju, po pravilima vizuelnog letenja (VFR) i po vizuelnim uvjetima (VMC). U fazi penjanja nakon polijetanja, na visini oko 40-50 m, avion je iz ugla penjanja iznenada naglo skrenuo udesno. Nakon oštrog skretanja udesno, avion se nastavio prevrtati preko desnog krila, obarati nos prema zemlji, a potom je prešao u strmo, skoro vertikalno obrušavanje i do udara u zemlju ostvario okret od 270°. Avion je pod strmim, gotovo vertikalnim uglom i nešto leđnim položajem udario u zemlju, pri čemu su pilot aviona i putnik poginuli, a avion je potpuno uništen.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da su osnovni uzroci nesreće:

gubitak kontrole nad upravljanjem avionom na maloj visini i pad istog u kovit (spin) zbog sloma sile uzgona aviona (prekoračenje kritičnog napadnog ugla aviona) izazvanog greškom pilota u održavanju brzine i ugla penjanja tokom faza polijetanja i penjanja.

Na nesreću su utjecali:

a) nepravilan (nestandardan) vertikalni profil faze polijetanja i faze penjanja sa velikim promjenama ugla i brzine aviona

b) brzina aviona neprilagođena postavkama flapsa (uvučen) i pretpoletnoj masi aviona

c) prekoračenje mase aviona u polijetanju, odnosno veća masa aviona u polijetanju od dozvoljene

d) moguće zaleđivanje karburatora i pokušaj odleđivanja, što je za posljedicu imalo smanjenje snage motora i brzine

e) ekstremno mala visina na kojoj je došlo do gubitka uzgona, nedovoljna za siguran izlazak iz kovita

f) relativno veliki prekid u letenju

APRIL 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Forto: Razvoj plovnog puta Save je od krucijalnog značaja za jačanje ekonomije Forto: Razvoj plovnog puta Save je od krucijalnog značaja za jačanje ekonomije
Ministar Forto pozdravio aktivnosti Tužilaštva o povjeravanju javnih poslova Ministarstva Ministar Forto pozdravio aktivnosti Tužilaštva o povjeravanju javnih poslova Ministarstva
Digitalizacija poštanskog sektora kroz zajednički web-portal Digitalizacija poštanskog sektora kroz zajednički web-portal
Iskustva regiona treba prenijeti na BiH Iskustva regiona treba prenijeti na BiH