Posljednje vijesti
Cjelokupni postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima Bosne i Hercegovine.
Nesreća se dogodila prilikom izvođenja trenažnog leta u rejonu padine planine Plješevica. Let se izvodio danju, po pravilima vizuelnog letenja (VFR) i po vizuelnim meteorološkim uvjetima (VMC). Nakon uspješnog polijetanja u aviozaprezi sa letilišta „Golubić” i postizanja planirane visine, obavljeno je odvajanje od vučnog aviona i jedrilica je nastavila samostalan let. Nakon 8 do 10 km leta, jedrilica je iznad sela Zavalje, neplanirano i neuobičajeno za padinsko letenje na Plješevici, ušla u lijevu nisponsku spiralu i nakon nekoliko krugova nekontrolirano udarila u tlo. Prvi kontakt sa tlom jedrilica je ostvarila vrhom lijevog krila u lijevom zaokretu sa nagibom blizu 90 stepeni u odnosu na horizont. Od siline udarca pilot je smrtno stradao a jedrilica je potpuno uništena.
Na osnovu provedene istrage, uvida na licu mjesta, analize prikupljenih podataka o registraciji, održavanju i stanju jedrilice, obuci, iskustvu, važećim pilotskim dozvolama i ljekarskom uvjerenju pilota, kao i uvjeta i organizacije letanja na letilištu „Golubić” 27. 9. 2023. godine, izjava očevidaca, obdukcijskog nalaza vještaka medicinske struke te ostalih dokaza i raspoloživih informacijama o nesreći, Komisija je u Završnom izvještaju zaključila da je osnovni uzrok nesreće:
gubitak kontrole nad upravljanjem jedrilicom, najvjerovatnije uslijed iznenadnog gubitka svijesti pilota uslijed zdravstvenog poremećaja, što je uvelo jedrilicu u lijevu nekontroliranu nisponsku spiralu.
Posljednje vijesti