Посљедње вијести
Цјелокупни поступак испитивања узрока несреће спроведен је по међународним стандардима и процедурама (ICAO) те важећим прописима Босне и Херцеговине.
Несрећа се догодила приликом извођења тренажног лета у рејону падине планине Пљешевица. Лет се изводио дању, по правилима визуелног летења (VFR) и по визуелним метеоролошким условима (VMC). Након успјешног полијетања у авиозапрези са летилишта „Голубић” и постизања планиране висине, обављено је одвајање од вучног авиона и једрилица је наставила самосталан лет. Након 8 до 10 km лета, једрилица је изнад села Заваље, непланирано и неуобичајено за падинско летење на Пљешевици, ушла у лијеву ниспонску спиралу и након неколико кругова неконтролисано ударила у тло. Први контакт са тлом једрилица је остварила врхом лијевог крила у лијевом заокрету са нагибом близу 90 степени у односу на хоризонт. Од силине ударца пилот је смртно страдао а једрилица је потпуно уништена.
На основу проведене истраге, увида на лицу мјеста, анализе прикупљених података о регистрацији, одржавању и стању једрилице, обуци, искуству, важећим пилотским дозволама и љекарском увјерењу пилота, као и услова и организације летања на летилишту „Голубић” 27. 9. 2023. године, изјава очевидаца, обдукцијског налаза вјештака медицинске струке те осталих доказа и расположивих информацијама о несрећи, Комисија је у Завршном извјештају закључила да је основни узрок несреће:
губитак контроле над управљањем једрилицом, највјероватније услијед изненадног губитка свијести пилота услијед здравственог поремећаја, што је увело једрилицу у лијеву неконтролисану ниспонску спиралу.
Посљедње вијести